Петък, 17 Май 2024
           
Политика

Окончателно: Забраниха рекламата на хазарт в медиите

   
Окончателно: Забраниха рекламата на хазарт в медиите

Депутатите приеха на второ четене да се забрани рекламата на хазарт в медиите и хазартни зали да има само в населени места с над 10 хиляди жители, предава БГНЕС. С промените в Закона за хазарта се забранява рекламата на хазартни игри в телевизии, сайтове и печатни медии. Тя ще остане позволена само върху билбордове и в спортни зали, които се намират далеч от училища, или спортна екипировка.

Текстовете минаха второто четене в ресорната Бюджетна комисия тази сутрин. Прие се и през целия лиценз инвестицията да се поддържа от страна на хазартния инвеститор, а сумата се увеличава от 500 000 на 750 000 лв. Освен това, за да получиш лиценз трябва игралната зала да се намира на не по-малко от 300 метра от забранените обекти, в това число от образователни институции. Хазартни зали няма да няма в населени места с под 10 хил. жители. С тази промяна се забраняват хазартните зали в населени места с под 10 хил. жители, като това не важи за курорти и погранични места. Освен това се забранява рекламата за хазартни игри на билбордове, които са общински или държавни. 

Прие се и на всяка реклама 10% от площта да е заета от надпис, че “хазартът носи риск от зависимост”. Хазартният инвеститор трябва да внася и социално отговорна такса, която за онлайн залагания да бъде 100 000 лв., а бонусите в рекламите също падат. 50% от вноската, която правят хазартните оператори, ще отива за здравното министерство за лечение и терапия на хазартно зависими. С промените се прие и хората, които са записани в регистъра и получават социална помощ, да нямат достъп до игралните зали, като няма да имат възможност да се отпишат от регистъра ако получават социална помощ.

Прие се и въвеждането на софтуер, който да следи за максимален престой на интернет страници на хазартния оператор. Въвежда се и изискването в игрални зали и игрални казина незабавното изплащане на печалбата да бъде сумата до 10 000 лв. в брой, а останалата част в рамките на следващия работен ден. Хазартните инвеститори имат срок от 3 години, в който да приведат в изпълнение наложените промени.

Лицата, които публикуват, излъчват или разпространяват реклама на хазартни игри се наказват с имуществена санкция от 30 000 до 50 000 лв. или глоба в размер от 5 000 до 10 000 лв. Съветът за електронни медии ще осъществява надзора на рекламното съдържание в медийното пространство и при установени нарушения ще сезира Националната агенция по приходите. Забраната няма да важи за излъчването на тиражите на Българския спортен тотализатор.

При нарушение изпълнителният директор на НАП изпраща уведомление до организатора за установеното нарушение и му дава едномесечен срок да преустанови нарушението и да отстрани последиците. При първо нарушение глобата ще бъде 5 000, второ нарушение 20 000 лв., трето-отнемане на лиценза.