Български барчета от месо тръгват да завладяват света

  16 Юни 2019, 16:02     10436      0

Снимка: Meat Me
Българските протеинови барчета от месо Meat Me стават все по-популярни в страната, но и започват да се търсят и в чужбина. Те са четири вида - с пилешко месо, телешко и два вида свинско месо. Те са богати на протеини и полезни мазнини, бедни на въглехидрати и приготвени от качествени суровини. Барчетата не преминават термични и химични обработки. Месото е сурово-сушено, затова и срокът на годност е само шест месеца, а съхранението им трябва да бъде в хладилник.
Засега сме се концентрирали за износ към Централна и Източна Европа, където търсим голям дистрибутор, заяви за ABCnews Иво Димитров, съдружник в компания-производител "Палео натурал груп". Интерес има от Германия, Сърбия, Чехия, Словакия, Унгария, Гърция и Русия. Запитвания има дори от САЩ, но за там са много тежки изискванията от Федералната агенция за контрол по храните и лекарствата - FDA, обясни другият съдружник Тихомир Колев. За първи път пред широка публика зад граница ще се презентират на най-голямото хранително изложение в Европа - ANUGA 2019 през октомври в Кьолн.
Продажбите на Meat Me в България постоянно нарастват като достигат до 5000 броя барчета на месец, каза Димитров. До края на годината очакват да достигнат над 10 000 броя месечно. В момента се разпространяват в 100 точки по страната, като се очаква да се увеличат на над 200 пункта. Най-много се продават по фитнес центровете, магазините за добавки Сила, онлайн, в бензиностанциите на Шел и Газпром и кафе веригите Green Daily Cafe. Предстои да влезем и във веригата Billa, каза Колев. Кафенетата Старбъкс и Коста също проявяват интерес, допълни той. Цените са между 4 и 5.50 лв.
Производството е във фабрика в Пловдив, а доставките на месо идват директно от кланици. Във фабриката работят общо 4 човека заедно със собствениците. Машините са български, само пакетажната е внос от чужбина. Капацитетът на производството ни е до 50 000 броя на месец, обясни Иво Димитров. Инвестициите засега са изцяло собствени на двамата съдружници.
Идеята на Иво Димитров и Тихомир Колев за Meat Me идва от това, че двамата практикуват вече години наред LCHF (low carb high fat) храненето, известно като КЕТО, но и популяризират идеите му през блога lchf-bg.com и фейсбук страница. За да изчистят идеята за продукт от месо, ядки и сушени плодове, който трябва да е чист от добавки, Е-та и ГМО, те правят консултации с Университета по хранителни технологии в Пловдив. Разработването и тестовете на продуктите отнема две години. "Добре че намерихме правилните хора от университета, защото без тях нямаше да се справим по никакъв начин. Заедно сме от самото начало", обяснява Димитров. Резултатите от тези две години на тестване и проби са четири нисковъглехидратни барчета – две от свинско месо и по едно от пилешко и телешко. Като добавки към месото в продуктите варират годжи бери, боровинки, бадеми, сушени домати и подправки. Стремежът е балансът на съставките във всеки продукт да е този, към който самите те се придържат в храненето – тоест да има достатъчно много полезни мазнини, умерено количество протеини и минимално количество въглехидрати, които да идват от естествени източници и да доставят фибри, а не захари. Целта е продуктът да дава на тялото истинска енергия и ситост, а не да задоволи временно глада. 
Мирослав Иванов