Бум на онлайн потреблението по време на пандемия

  07 Април 2020, 14:03     2309      0

Снимка: Дарик

В условията на извънредно положение в страната сайтовете от портфолиото на една от най-големите дигитални медийни и технологични компании у нас – Нетинфо, част от Нова Броудкастинг Груп, отбелязват значителен ръст на средномесечното активно потребление.

Социалната изолация води до повишаване на прекараното време онлайн, както и в потреблението на новинарските сайтове от портфолиото на Нетинфо. Доказателство за гласуваното голямо доверие за получаване на своевременна информация, са резултатите на Nova.bg за последния месец – 151% повече потребители и 223% повече сесии.

Електронната поща АБВ е предпочитана от учители и ученици в помощ на дистанционното обучение, като през март 2020 г. достига рекорден ръст от 13%. От есента на 2019 г. досега уеб платформата отчита растеж и на годишна база при средномесечните активни потребители от почти 7%.

Данните на Google Analytics за март показват увеличение от 60% при месечните регистрации в АБВ Поща. Този ръст е особено изразен във възрастовата група 13-19 години, където се наблюдава утрояване на регистрации през месеца, като само при 13-годишните повишаването е над 10 пъти.

Улеснение, най-вече за учителите и учениците, по време извънредното положение е и платформата за съхранение и споделяне на файлове DOX.bg. Обменът на голям обем учебни материали е възможен с 5 GB лично онлайн пространство.

Увеличение се наблюдава и в комуникацията свързана с електронна търговия – регистрации в електронни магазини, съобщения с извършени поръчки, кодове за проследяване и други.

Интересът към развлекателното съдържание в сайтовете – Vbox7.comEdna.bg и спортният Gong.bg, бележи ръст от 30%, за което красноречиво сочат данните на Google Analytics. Теми, свързани с икономиката, също привличат вниманието на потребителите, като това проличава най-ясно в сайта за лични финанси – Pariteni.bg.

Дигиталният бизнес продължава да се развива успешно и се превръща в съществена инфраструктура в извънредната ситуация на пандемия, предлагайки иновативни решения, нови възможности и своевременна информираност.
 Дарик