Неделя, 28 Апр 2024
           
Бизнес

С новата Lancia Ypsilon започва ренесанс за марката

   
С новата Lancia Ypsilon започва ренесанс за марката

Само преди няколко години марката Lancia беше на ръба на изчезването. В гамата остана само един модел - Ypsilon, а автомобилите се продаваха само в Италия. Въпреки това, след формирането на концерна Stellantis, историческата марка имаше шанс да се рестартира. Ръководният екип беше ревизиран и в плана бяха включени три нови модела. Сега се появи първият от тях - четвъртото поколение на хечбека Lancia Ypsilon. Това е първата нова Lancia от 13 години насам.

Въпреки че новият Ypsilon е технически е унифициран с новите модели Opel Corsa и Peugeot 208, екстериорът на автомобила е вдъхновен от концептуалния автомобил Lancia Pu+Ra HPE, който имаше малко от гените на легендарния Stratos. Оттам идват лъскавият черен панел на предния ръб на капака, трите LED лъча на носа и Y-образната шарка на фаровете.

 

 
 
 

Снимка: Lancia

 

За да украсят калниците, страничните огледала и задната колона са с лъскаво черно покритие. Дръжките на задните врати при новата Lancia Ypsilon са "скрити" в С-колоната, където ще забележите и актуализираната емблема на компанията. Задните светлини също са заимствани от емблематичната рали кола. Кръглите светлини наистина напомнят за Stratos. Дизайнерите планират да направят необичайния и дори провокативен стил корпоративен за марката в бъдеще.

По отношение на размерите Ypsilon почти не се различава от най-близките си роднини с дължина 4,08 метра, ширина 1,76 метра, височина 1,44 метра и междуосие от 2,54 метра. Моделът е базиран на платформата CMP с независимо предно окачване тип McPherson и торсионна греда отзад.

 

 
 
 

Снимка: Lancia

 

Първата показана версия Welcome е най-богато оборудвана и е създадена в сътрудничество с известното италианско мебелно студио Cassina. Именно на него Ypsilon дължи редица интересни характеристики, основната от които е централната конзола под формата на кръгъл рафт, който съчетава отделения за дребни предмети и платформа за безжично зареждане на смартфони, три USB-C порта и интеграция на смартфон с Android Auto и Apple CarPlay.

 

 
 
 

Снимка: Lancia

 

Шикозният градски автомобил разполага и със специално изработена аудиосистема, амбиентно осветление и специален филтър за климатика, за да се отърве от 99% от вредните частици. Седалките са тапицирани в меко синьо кадифе с правоъгълна шарка канелони.

Хечбекът е оборудван с мултимедийна система SALA с 10,25-инчов сензорен цветен екран. Дигиталното арматурно табло използва 10,25-инчов дисплей, но бутонът за управление на климатика остава точно над кръглия рафт. Създателите вярват, че такъв интериор ще зарадва обитателите с традиционното удобство и уют на италианския дом.

 

 
 
 

Снимка: Lancia

 

Новата Lancia Ypsilon стана и първата електрическа кола на марката, въпреки че цялото съдържание е заимствано от Peugeot e-208. Електромоторът на предната ос е с мощност 156 к.с. и въртящ момент 260 Нм, а батерията CATL е с капацитет 51 кВтч. Това е достатъчно на компактния хечбек с тегло 1584 кг да измине 403 км с едно зареждане според цикъла WLTP. Попълването на заряда от 20 до 80% от станция DC ще отнеме 24 минути. На по-късен етап Lancia Ypsilon ще има и бензинови версии.

 

 
 
 

Снимка: Lancia

 

Настоящият модел на Lancia Ypsilon се произвежда в Полша, но новият модел ще бъде поставен на поточната линия на испанския завод на Stellantis, където вече се произвежда родствената Corsa. Дилърската мрежа на марката Lancia в Италия вече е намалена от 230 на 160 от най-уважаваните шоуруми, но е обявено завръщане в други страни.

Продажбите трябва да започнат тази година в Белгия, Холандия, Франция и Испания, тъй като според статистиката жителите на тези страни са основните почитатели на марката Lancia, носеща духа на продуктите с надпис "Произведено в Италия". През 2025 Lancia ще се появи в Германия. Извън Италия компанията възнамерява да отвори повече от 70 нови представителства до 2025 г.

 

 

След Ypsilon, възкресението на Lancia ще продължи през 2026 г., когато с името Gamma ще дебютира кросоувър с формата на фастбек на платформата Stellantis STLA Medium и ще бъде дълъг близо 4,70 метра. През 2028 г. легендарното име Delta ще се завърне като компактен хечбек. И двата бъдещи модела ще бъдат само електрически, тъй като целта на Lancia е да продава само електромобили от 2028 г.