Затвориха "Аркомат", близо 800 човека са без работа

  09 Октомври 2019, 09:32     1113      0

Снимка: zakazanlak.bg

Близо 800 човека от работещите в казанлъшката фирма „Аркомат“ от началото на октомвири са без работа. Практически от 30-ти септември фирмата, открита и оперираща на казанлъшка територия е затворена и най- вероятно няма да отвори отново.
Това съобщиха бивши работници от „Аркомат“, които вече си търсят нова работа. Причината за практическия фалит на фабриката за кабели за автомобилостроенето, е липсата на поръчки и преместването на проиизводството в Турция.
От мениджъмънта на завода са оставили все още като част от персонала 20 човека, предимно началници на цехове и други ръководни кадри, при положение, че събитията се променят. .

От едно от работещите на три смени, с близо 1 500 заети в производството и добра социална политика предприятие, за две десетилетия „Аркомат“ се оказа без възможност да осигури работа за своите работници и бе принудено да ги освободи.


Засега не е ясно дали фирмата ще отвори врати и след колко време на територията на Казанлък или ще остане да работи само цеха в Карлово.
Голяма част от оборудването в нея е собственост на фирмите, чийто поръчки са изпълнявани в цеховете в Казанлък.

 

"Аркомат" България е подизпълнител на DELPHI AUTOMOTIVE LTD - Турция и произвежда основно кабелни комплекти/снопове за автомобили на VW Group.

Според икономическия анализатор от ikonomiкa.mobi Румен Гълъбинов, "до 5-10 години компаниите с големи стойностни вериги, каквито са автомобилните, ще се изтеглят всички от България. Тенденцията от последните години е чуждестранни инвеститори да напускат страната, често продавайки бизнеса на местни играчи, които се оправят по-добре с тукашните институции и бизнес среда.". Специално за zakanlak.bg той каза, че "тук трудно се прави сериозен бизнес, а липсата на прозрачност е увеличила както рисковете за инвеститорите, така и разходите за проучване на пазара".През последните години в България са се развили няколко инвестиционни оазиса – сектори, които успяват въпреки несъвършенствата на бизнес средата. Това, по мнението на анализатора, са производствата на авточасти, аутсорсингът на услуги и ИТ секторът.

Вече обаче били налице първите признаци за изчерпване на бизнеса с авточастите.България отстъпва вече и като аутсорсирнг дестинация, тъй като нископлатените работни места, на които разчиташе, все повече се автоматизират.Има и недостиг на кадри със специфични умения"

Румен Гълъбинов уточни, че "не е достатъчно основното ни конкурентно предимство да са ниските заплати. Особено когато образователната ни система продължава да бълва неподготвени хора."zakazanlak.bg