Сряда, 15 Май 2024
           
Новини

От днес започва трансформацията на ключови артерии в центъра на София

   
От днес започва трансформацията на ключови артерии в центъра на София

От днес започва трансформацията на някои от булевардите и улиците в центъра на София, което е един дълго очакван проект, забавян вече от 10 години. Това заяви заместник-кметът по транспорт Илиян Павлов в студиото на сутрешния блок на БНТ “Денят започва”.

Предвижда се да бъде въведена нова организация на движението на бул. “Витоша“. Там велоалеите ще бъдат свалени от тротоарите, защото досега имаше конфликт с пешеходците. Велоалеите ще са изградени по нов начин, отделени от платното със здрави колчета. Ще има и платформи на спирките за градския транспорт, за да се гарантира максимална пътна безопасност. Ще бъдат изградени и две нови пешеходни пътеки.

По бул. "Патриарх Евтимий" също ще има велоалея, която свързва седем от съществуващите велоалеи. Ще има и БУС лента, която ще даде предимство на градския транспорт, който в момента се движи със скорост от едва 12 км/ч. “В момента булевардът се използва на 100% от автомобили. Това, което ние правим, е да се погрижим и за останалите участници в движението.”, подчерта Илиян Павлов и допълни, че създавайки алтернатива на придвижването с автомобили, т.е. на хората, които отиват на работа с кола в центъра на практика се помага и на жителите, които живеят там, защото това ще намали и трафика и ще освободи повече места за паркиране.

“Всички искания на гражданите са чути, проектът е максимално балансиран, минимална е загубата на паркоместа.” отбеляза Павлов във връзка с притесненията на част от столичани, че реконструкцията на бул. „Патриарх Евтимий“ ще доведе до увеличаване на проблема с липсата на паркоместа. Той допълни, че постоянно се търсят нови варианти за паркиране.

“20 години не се строяха паркинги. Тази година заложихме доста средства за изграждането на нови. Ще се построят 3 буферни паркинга на трите линии на метрото. Те ще бъдат готови малко преди пускането на станциите. За първи път имаме и бюджет за изграждането на 15 монтажни паркинги в кварталите, което ще облекчи ситуацията.“, допълни Павлов.

Правилата за Синя зона в центъра са остарели и неефективни, отбеляза още заместник-кметът по транспорт. Дали ще се разшири зоната и в неделя е решение на Столичния общински съвет. “Всички идеи се обсъждат - включително да бъдат обособени места за доставки, места за оставяне на деца пред детски градини. Аз ще бъда изключително активен в тези разговори, но има нужда да се реформира начина, по който се паркира. Най-вече за хората, които живеят в центъра.”, заяви Илиян Павлов.

Цената на билета категорично няма да се увеличава, но се въвежда по-сериозен контрол за пътници, които пътуват без билет. “Това, върху което трябва да се работи, е по по-бърз, по-удобен градски транспорт, за да можем да привличаме повече пътници.”, подчерта още Павлов.


Анкета

За кого/как ще гласувате на предсрочните парламентарни избори на 9 юни?


Резултати